Jeg var veldig usikker på hva hovedtegningen min skulle være. Jeg tenkte at perspektivtegning ville være det enkleste for meg å få til. Men jeg bestemte meg for å utfordre meg selv. For etter en god del trening, følte jeg mestring, og jeg fikk øynene virkelig opp for tegning. Jeg ville prøve tegne å en alaska hund. Jeg så etter inspirasjon på internett og printrest. Prosessen var svært tidskrevende, og skyggeleggingen var vanskelig. Hårene var kanskje det jeg fant mest utfordrende. Utover dette ble jeg utrolig fornøyd med tegningen min!
Etter dette arbeidskravet, har jeg virkelig fått øynene opp for tegning, også bruk av tegning i skolen. Tegning kan brukes i mange fag. Det kan være en måte å uttrykke seg faglig på, men også en måte å vise følelser. Noen har kanskje vanskeligheter for å uttrykke seg gjennom språket, og finner da mestring gjennom tegning. Tegning er også med på å øke elevers kreativitet. Det å la elevene få slippe seg løs innen tegning, tegne det de interesserer seg for, kan på mange måter gi glede og motivasjon blant elevene. Tegninger er på mange måter med på å visualisere elevenes tankegang, noe som er ypperlig for deg som lærer å se. Dette er med på å gi læreren forståelse for elevenes tankegang. Tegning er absolutt noe jeg vil ta med meg når jeg skal begynne å arbeide som lærer.
jeg elseker denne nettsiden
SvarSlett